Ove godine, DV MASLAČAK po prvi je put sudjelovao na Državnoj smotri projekata u području Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo Vlade Republike Hrvatske, u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s projektom „PODUZETNIK JE KAD SI SAM SEBI ŠEF“. Državna smotra održavala se u Zadru, od 15. do 17. svibnja 2019. godine.
Iznimno smo ponosni što je naš projekt okarakteriziran kao vrlo uspješan i kao takav i istaknut na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje (azzo).
Veliki je to uspjeh za čitavu ustanovu jer smo time dobili mnoštvo pozitivnih ishoda. U nastavku više informacija o samom projektu, tijeku i ishodima.
DJEČJI VRTIĆ MASLAČAK, PAKRAC
Odgojna skupina LOPTICE (4-6 godina)
Odgojiteljice: Sanja Delihodžić, Iva Brandeis
„PODUZETNIK JE KAD SI SAM SEBI ŠEF.“ (L.S., 5 god)
Gospodarska dimenzija građanskog odgoja i obrazovanja.
Razvijene kompetencije u projektu: originalnost, kreativnost i suradljivost.
Područje unutar gospodarske dimenzije; PODUZETNIŠTVO.
Ciljevi projekta:
Razviti poduzetničke osobine kod djece. Senzibilizirati društva o potrebi odgoja i obrazovanja za poduzetništvo od najranije dobi.
Očekivani ishodi učenja:
- veća inicijativnost i snalažljivost u djece
- pospješena samouvjerenost i samopouzdanost u djece
- prikupiti znanja o poduzetništvu
- suradnju s roditeljima i lokalnom zajednicom poboljšati do razine partnerstva
- pospješiti kvalitetu vrtićkog kurikuluma
Izvori i poticaji:
Donacija OPG-a „Jasmin“ u vidu začinskog bilja, posjete raznim obrtnicima.
Tijek projekta:
- projekt počinje donacijom začinskog bilja lokalnog OPG-a
- suho i zapakirano začinsko bilje ponudili smo roditeljima, roditelji ostavljali dobrovoljne novčane priloge („za sladoled“)
- L.S. (5) „Teta, ‘ajmo još nešto prodavati da zaradimo puno novaca“
- vrtić se uključio u obilježavanje 200. obljetnice organiziranog obrtništva u gradu Pakracu
- posjetili smo prigodnu izložbu “Majstori, alati i stari zanati” (u suradnji s Muzejom grada Pakraca) i vidjeli smo kakvim su se priborom i alatima nekada koristili obrtnici
- posjetili smo frizera, krojača i postolara
- u sobama dnevnog boravka oformljeni su centri frizera, krojača i postolara u kojima su djeca manipulirala i uživljavala se u uloge poduzetnika i kupaca.
- L.H. (4) „Ja ću bit frizerka da zaradim kune“. A.S. (5) „A ja brico“.
- dodatni poticaj predstavljanje slikovnice “Ja sam mali poduzetnik!”
- L.S. (5) zaključuje: “Poduzetnik si kad si sam sebi šef.”
- izrađivali su slavonske banovce – novac koji se u srednjem vijeku kovao u Pakracu
- dizajnirali su didaktičke kocke za bebe od tkanina koje su nam donijeli roditelji
- suradnja s krojačkom radnjom “Vesna”, čiji su nam vlasnici sašili platnene vrećice, a djeca su ih ukrasila
- M.S. (5) je izjavio „Reći ću ja mami da nam pripremi štand“.
- Š.K. (5) predlaže natpis za štand, djeca ga bojaju i ukrašavaju
- U suradnji s Turističkom zajednicom grada Pakraca sudjelujemo na sajmu “Slavonski banovac“;
- djeca su za štandom sugerirala cijene proizvoda
- A.BE. „Moja mama kaže da su te kocke jako skupe“. A.S. „Pa šta, ajmo ih mi prodati za 5 kuna“. D.R. „Pa šta ti je, to je malo“
- zarađujemo dosta novca, djeca žele opet ići na sajam, idemo na Božićni sajam
- N.K (5) predlaže da kupimo brašno i šećer i pečemo puno kolača za prodaju
- u sklopu predbožićnih aktivnosti u vrtiću djeca su izrađivala božićne ukrase od slanog tijesta
- L.S. je zahtijevao da ostatak predmeta izložimo u hodnik vrtića da oni koji nisu bili na sajmu kupe ako im se nešto svidi
- dijelom zarade „Loptice“ su kupile božićne slatkiše i počastile prijatelje
- kupili smo sredstva za buduće aktivnosti, a ostatak novca štedimo za zajedničko druženje (izlet) na kraju godine
Ostvareni ishodi:
- djeca su uspjela u svom naumu; izradom i prodajom vlastitih proizvoda zaradili novac
- izradili su plakat, dizajnirali senzorne kocke, ukrasili platnene vrećice, na sve proizvode stavili „markice“, isticali cijene proizvoda kupcima, prodali proizvode
- pospješili su vlastito samopouzdanje i spremnost na samoinicijativnost
- međusobno su raspravljali i planirali sljedeći korak
- prikupili konkretna znanja o poduzetništvu; treba materijal, vrijeme za izradu, koncentracija, štand, markice
- lokalna zajednica postala nam je partner; sada zajedno osmišljavamo i realiziramo razna događanja u gradu
- uključenost roditelja i ostalih građana postala veća nego prije
- poboljšali kvalitetu vtićkog kurikuluma, suradnju odgojitelja, odgojnih skupina postala kvalitetnija
Razdoblje u kojem je projekt trajao:
proljeće 2017. – prosinac 2018. godine