„PODUZETNIK JE KAD SI SAM SEBI ŠEF“

Ove godine, DV MASLAČAK po prvi je put sudjelovao na Državnoj smotri projekata u području Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo Vlade Republike Hrvatske, u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s projektom „PODUZETNIK JE KAD SI SAM SEBI ŠEF“. Državna smotra održavala se u Zadru, od 15. do 17. svibnja 2019. godine.

Iznimno smo ponosni što je naš projekt okarakteriziran kao vrlo uspješan i kao takav i istaknut na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje (azzo).

Veliki je to uspjeh za čitavu ustanovu jer smo time dobili mnoštvo pozitivnih ishoda. U nastavku više informacija o samom projektu, tijeku i ishodima.

DJEČJI VRTIĆ MASLAČAK, PAKRAC

Odgojna skupina LOPTICE (4-6 godina)

Odgojiteljice: Sanja Delihodžić, Iva Brandeis

„PODUZETNIK JE KAD SI SAM SEBI ŠEF.“ (L.S., 5 god)

Gospodarska dimenzija građanskog odgoja i obrazovanja.

Razvijene kompetencije u projektu: originalnost, kreativnost i suradljivost.

Područje unutar gospodarske dimenzije; PODUZETNIŠTVO.

Ciljevi projekta:

Razviti poduzetničke osobine kod djece. Senzibilizirati društva o potrebi odgoja i obrazovanja za poduzetništvo od najranije dobi.

Očekivani ishodi učenja:

  • veća  inicijativnost i  snalažljivost u djece
  • pospješena samouvjerenost i samopouzdanost u djece
  • prikupiti znanja o poduzetništvu
  • suradnju s roditeljima i lokalnom zajednicom  poboljšati do razine partnerstva
  • pospješiti kvalitetu vrtićkog kurikuluma

 Izvori i poticaji:

Donacija OPG-a „Jasmin“ u vidu začinskog bilja,  posjete raznim obrtnicima.

Tijek projekta:

  • projekt počinje donacijom začinskog bilja lokalnog OPG-a
  • suho i zapakirano začinsko bilje ponudili smo roditeljima, roditelji ostavljali dobrovoljne novčane priloge („za sladoled“)
  • L.S. (5) „Teta, ‘ajmo još nešto prodavati da zaradimo puno novaca“
  • vrtić se uključio u obilježavanje 200. obljetnice organiziranog obrtništva u gradu Pakracu
  • posjetili smo prigodnu izložbu “Majstori, alati i stari zanati” (u suradnji s Muzejom grada Pakraca) i vidjeli smo kakvim su se priborom i alatima nekada koristili obrtnici
  • posjetili smo frizera, krojača i postolara
  • u sobama dnevnog boravka oformljeni su centri frizera, krojača i postolara u kojima su djeca manipulirala i uživljavala se u uloge poduzetnika i kupaca.
  • L.H. (4) „Ja ću bit frizerka da zaradim kune“. A.S. (5) „A ja brico“.
  • dodatni poticaj predstavljanje slikovnice “Ja sam mali poduzetnik!”
  • L.S. (5) zaključuje: “Poduzetnik si kad si sam sebi šef.”
  • izrađivali su slavonske banovce – novac koji se u srednjem vijeku kovao u Pakracu
  • dizajnirali su didaktičke kocke za bebe od tkanina koje su nam donijeli roditelji
  • suradnja s krojačkom radnjom “Vesna”, čiji su nam vlasnici sašili platnene vrećice, a djeca su ih ukrasila
  • M.S. (5) je izjavio „Reći ću ja mami da nam pripremi štand“.
  • Š.K. (5) predlaže natpis za štand, djeca ga bojaju i ukrašavaju
  • U suradnji s Turističkom zajednicom grada Pakraca sudjelujemo na sajmu “Slavonski banovac“;
  • djeca su za štandom sugerirala cijene proizvoda
  • A.BE. „Moja mama kaže da su te kocke jako skupe“. A.S. „Pa šta, ajmo ih mi prodati za 5 kuna“. D.R. „Pa šta ti je, to je malo“
  • zarađujemo dosta novca, djeca žele opet ići na sajam, idemo na Božićni sajam
  • N.K (5) predlaže da kupimo brašno i šećer i pečemo puno kolača za prodaju
  • u sklopu predbožićnih aktivnosti u vrtiću djeca su izrađivala božićne ukrase od slanog tijesta
  • L.S. je zahtijevao da ostatak predmeta izložimo u hodnik vrtića da oni koji nisu bili na sajmu kupe ako im se nešto svidi
  • dijelom zarade „Loptice“ su kupile božićne slatkiše i počastile prijatelje
  • kupili smo sredstva za buduće aktivnosti, a ostatak novca štedimo za zajedničko druženje (izlet) na kraju godine

Ostvareni ishodi

  • djeca su uspjela u svom naumu; izradom i prodajom vlastitih proizvoda zaradili novac
  • izradili su plakat, dizajnirali senzorne kocke, ukrasili platnene vrećice, na sve proizvode stavili „markice“, isticali cijene proizvoda kupcima,  prodali proizvode
  • pospješili su vlastito samopouzdanje i spremnost na samoinicijativnost
  • međusobno su raspravljali i planirali sljedeći korak
  • prikupili  konkretna znanja o poduzetništvu; treba materijal, vrijeme za izradu, koncentracija, štand, markice
  • lokalna zajednica postala nam je partner; sada zajedno osmišljavamo i realiziramo razna događanja u gradu
  • uključenost roditelja i ostalih građana postala veća nego prije
  • poboljšali kvalitetu vtićkog kurikuluma, suradnju odgojitelja, odgojnih skupina postala kvalitetnija

Razdoblje u kojem je projekt trajao:

proljeće 2017. – prosinac 2018. godine